شروع اعزام کاروان های دانشجویی راهیان نور دانشگاه فرهنگیان

جواد بیژنی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور گفت: اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور طی چهار کاروان انجام خواهد شد که اولین گروه شامل 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های پیام نور ، آزاد، فرهنگیان و دانشگاه علمی – کاربردی با پنج دستگاه اتوبوس عازم مناطق جنگی جنوب کشور خواهند شد.

 بیژنی افزود: کاروان دوم 22 اسفند ماه جاری دانشجویان دانشگاه های قشم شامل دانشجویان علوم پزشکی، پیام نور، آزاد، سماء و غیر انتفاعی و کاروان سوم 22 اسفندماه، دانشجویان دانشگاه هرمزگان و کاروان چهارم 23 اسفند ماه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

 وی با  تشکر از دانشگاه هایی که همکاری لازم را داشتند، تصریح کرد: این پنج کاروان شامل دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور جامع استان، دانشگاه هرمزگان، علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه جامع علمی –کاربردی و فنی و حرفه ای بوده و گروه های اول و دوم  پنج روز کاروان دانشگاه هرمزگان هفت روز و کاروان علوم پزشکی شش روز در این سفر خواهند بود.

 وی با اشاره بر اینکه هر کاروان بطور جداگانه برنامه خواهد داشت، ابرازداشت: برخی مناطق بازدیدی کاروانها متفاوت خواهد بود.

 به گفته وی بازدید دانشجویان هرمزگانی از شمال خوزستان شروع و تا جنوب ادامه خواهد داشت. دانشجویان هرمزگانی علاوه بر مناطق جنگی شلمچه، طلائیه، فکه، اروند، هویزه، دهلاویه، از دو کوهه و سدکرخه نیز بازدید خواهند داشت.

 بیژنی عنوان کرد: به ازای هر دو اتوبوس یک نفر از راویان دفاع مقدس و همچنین راویان جوان دانشجو که دوره روایتگری را سپری کرده اند حضور داشته و چگونگی وقایع و عملیات هشت سال دفاع مقدس را بازگو می کنند.

 وی با اشاره بر اینکه در مجموع امسال هزار نفر از دانشجویان به راهیان نور اعزام می شوند، هدف از اعزام دانشجویان به مناطق نامبرده الگوسازی برای جوانان و معرفی الگوی برتر، ایجاد روحیه شهادت طلبانه و روحیه حماسی و همچنین آشنایی با چگونگی عملیات در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: سایت دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ، دانشجویان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان ، حقوق و مزایا دانشجو معلمان ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 18 اسفند 1392
تربیت معلم اولویت ملی

تربیت معلم اولویت ملی/ تلاش برای ارتقای دانشگاه فرهنگیان

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه تربیت معلم اولویت ملی است، از مسئولان خواست نه با حرف بلکه با عمل نسبت به ارتقای کیفیت، توسعه و تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمود مهر محمدی شب گذشته (14 اسفند) در جمع دانشجومعلمان خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولیت داشتن در دانشگاه فرهنگیان و فراهم کردن بستر لازم برای تربیت معلمان موضوع بسیار خطیر و مهمی است.

 وی افزود: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت ارتقای سطح توانمندهای حرفه‌ای یا بهسازی منابع انسانی شاغل در آموزش وپرورش را نیز برعهده دارد.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجو، معلمان، دانشجویان عادی نیستند، گفت: باید پذیرفت که دانشجو معلمان بنا به آموزه‌های دینی و تحلیل عقلی و تجارب و دستاوردهای توسعه‌ای جوامع انسانی، گروه نخبه و ویژه هستند.

 مهر محمدی مسئله تربیت معلم را ملی و فرابخشی دانست و تاکید کرد: تربیت معلم اولویت ملی است و باید به اقتضای این اولویت کل نظام و دولت شرایط مطلوب را برای آنها فراهم کنند.

 وی با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت طولانی و دیربازده است و از مسیر تربیت معلم می‌گذرد، تصریح کرد: اما هیچ نظام سیاسی و اجتماعی عاقلی راهی که برای نیل به آرمان‌هایش در آن قطعیت وجود دارد فدای فوریت نمی‌کند.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کارها را باید زیربنایی دنبال کرد، ادامه داد: شاید با تاکتیک‌های دیگر مظاهر توسعه‌یافتگی را زودتر مشاهده کنیم اما هیچ دولتمرد با درایتی نمی‌تواند انکار کند که پایداری و تداوم در توسعه یافتگی مهم‌تر از دست‌یابی به مظاهر آن است.

 مهرمحمدی با تاکید براینکه راه قطعی توسعه پایدار تربیت معلم است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در جهت زیرساخت‌های تعلیم وتربیت هر جامعه‌ای یک سرمایه‌گذاری استراتژیک است که از جمله در دانشگاه فرهنگیان ظهور پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه مسئولان نه با حرف بلکه با عمل نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه و تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند، متذکر شد: مسئولان کشور وظایف خود را در قبال دانشجو معلمان به عنوان یک اولویت فراموش نکنند.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان را طلایه‌داران رشد و تعالی نسل جدید دانست و افزود: دانشجو معلمان قرار است الگو و اسوه برای نسلی باشند که در پیوند با آنها مدارج ترقی و کمال را طی کنند.

 مهر محمدی تبدیل محدودیت‌ها به فرصت را ویژگی معلم خوب عنوان کرد و گفت: تبدیل محدودیت به فرصت، به کارگیری ظرفیت خدادادی ابتکار و خلاقیت است.

 وی یادآور شد: اگر قرار است معلمان در همه ابعاد ظرفیت‌های خود را بروز دهند یکی از این ظرفیت‌ها مقابله با محدودیت‌ها است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان از دانشجو معلمان خواست تا کاستی‌های دانشگاه را سکویی برای رشد و کسب قابلیت در خود قرار دهند و از محدودیت‌ها فرصتی برای تمرین خلاقیت بسازند.

 مهر محمدی بیان داشت: فقط مطالبه‌کننده امکانات بیشتر نباشید و بخشی از ظرفیت خود را در خدمت رفع ابداعانه و خلاقانه محدودیت‌ها صرف کنید. 

وی با ابراز تاسف از نبود کرسی‌های آزاد اندیشی و پرورش نگاه نقادانه در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجومعلمان بتوانند در فضایی آزاد، به بیان نقطه نظرات خود بپردازند.



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشجویان تربیت معلم ، حقوق و مزایا دانشجومعلمان ، دانشجویان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1392
تحصیل 17 هزار دانشجو در نیم سال جدید دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:

تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید دانشگاه فرهنگیان/ طرح آموزش ادبیات قومی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید دانشگاه فرهنگیان/ طرح آموزش ادبیات قومی

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه این دانشگاه امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سخنانی اظهار داشت: مدیریت جدید دانشگاه امیدوار است در تعامل با رسانه‌ها موضوع خطیر تربیت معلم را در جامعه مطرح کند تا تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری گرفته شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر 17 هزار نفر در نیم‌سال جدید به جمع ما می‌پیوندند، گفت: باید مأموریت دانشگاه فرهنگیان مغتنم شمرده شود و نیاز آموزش و پرورش در بین نخبگان و دلسوزان به عنوان یک بحث آزاد در نظر گرفته شود.

*تنوع در رویه‌های پذیرش دانشجو

مهرمحمدی ادامه داد: بنده با آمدن به دانشگاه فرهنگیان، پذیرفتم نهاد محترم و خوبی است اما دیدگاه‌های خاص خودم را دارم و اجمالاً فکر می‌کنم باید به سمت تنوع در رویه‌های پذیرش دانشجو پیش رویم.

وی در زمینه جذب دانشجو معلم در کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در جذب معلمان جدید و بهسازی منابع جدید در آینده وارد عمل می‌شود و 500 تا 600 هزار کارشناس دارد که زمینه جذب آنها را باید فراهم کنیم که در حال برنامه‌ریزی هستیم و اولویت با رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره آموزشگاهی، الهیات، آموزش زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و برنامه‌ریزی درسی است و پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر آینده در تعدادی محدود از پردیس‌ها این رشته‌ها برگزار شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: فضای آکادمیک منهای آزادی بیان، دیده نمی‌شود اما در حال حاضر وضعیت مطلوبی نداریم و این قاعده در دانشگاه فرهنگیان هم صادق است و باید فرصت را فراهم کنیم و برخورداری دانشجویان از چنین فرصتی دارای اهمیت بالایی است.

* گفت‌وگو برای ایجاد مقطع دکتری در دانشگاه فرهنگیان

مهرمحمدی در زمینه ورود به دکتری ادامه داد: در ارتباط با ورود به مبحث دکتری در مرحله بحث و گفت‌وگو هستیم و درباره مدارس بومی و آموزش زبان و ادبیات بومی نیز چنین عزمی در آموزش و پرورش وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان را نیز با چنین عزمی روبه‌رو خواهیم کرد چون برای مناطق و تنوع قومی نیز معلم خواهیم داشت.

وی در خصوص وضوع مشابهت برخی پردیس‌ها به پادگان گفت: اینکه دانشگاه فرهنگیان تبدیل به پادگان شده است باید مشابهت را دید که چه چیزی است؟ مثلا انتخاب واحد نداریم؟ از این جهت حرف سنجیده‌ای نیست یا گفته می‌شود در بعضی از پردیس‌ها مراسم صبحگاهی خاصی انجام می‌شود که ما قبول نمی‌کنیم و تأکید شده است در محیط دانشگاهی به جای بُعد امنیتی، بُعد فرهنگی را ترویج کنیم.

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392
ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تربیت ‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان

در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دانشگاه فرهنگیان اعلام شد:

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تربیت ‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان/‌ تدوین منشور فرهنگی دانشگاه

معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره کمبود نیروهای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی رشته تربیت ‌بدنی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، نشست خبری سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه این دانشگاه امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

نعمت‌الله موسی‌پور معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: آنچه در معاونت پژوهش انجام می‌شود بر اساس سند چشم‌انداز و در پنج زمینه اصلی شامل حمایت از اعضا و دانشجویان، فراهم کردن بسترهای پژوهشی در حوزه تشکیل کتابخانه‌ها، اینترنت و حوزه آموزشی، زمینه‌سازی برای آثار پژوهشی مثل نشریات پژوهشی و ترویجی، ایفای نقش پژوهش از طریق پژوهش‌ها و قدرشناسی از پژوهش‌هاست که براساس چهار سیاست تشویق، اولویت دادن به پژوهش‌ها، تأکید بر مشارکت پژوهش و زمینه‌سازی برای پژوهش‌های علمی انجام می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان بیش از 60 هزار دانشجو با دانشجویان ورودی بهمن دارد

رضا ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه مجوز 45 رشته دارد که شامل 16 رشته کارشناسی پیوسته، 14 رشته کارشناسی ناپیوسته و 15 رشته کاردانی است.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای 64 پردیس با 60 هزار و 305 دانشجو با دانشجویان ورودی بهمن‌ماه است که 57 درصد را دانشجویان پسر و 43 درصد را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

ساکی افزود: درباره طرح آمایش سرزمین دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا است و به نوعی آمایش سرزمین در آن رعایت می‌شود.

عزیز‌الله تاجیک‌اسماعیلی، معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: بازبینی و چابک‌سازی ساختار دانشگاه، نظام‌مندی بودجه دانشگاه و توجه به زیرساختار بودجه، نیازها و کمبودها در پردیس‌های دانشگاه از جمله وظایف معاونت مدیریت و توسعه منابع است.

اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجومعلمان در تابستان سال آینده برگزار می‌شود

سیدرسول حسینی معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در حوزه دفاعی و دانشجویی تمام زیرساخت‌های لازم انجام شده است و خدمات ارائه می‌شود و اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجومعلمان را در تابستان سال آینده برگزار می‌کنیم؛ ضمن اینکه بحث صدای مشاور برای دانشجومعلمان ارائه می‌شود.

وی درباره کمبود نیروهای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: در سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی رشته تربیت‌بدنی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده قمصری سرپرست فرهنگی دانشگاه نیز بیان داشت: در دوره مدیریت دانشگاه تدوین نظام‌نامه فرهنگی که ماموریت‌های حوزه فرهنگی در آن دیده می‌شود و منشور فرهنگی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش بعدی این است که اساتید را در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دهیم و سامانه‌ای را به وجود آوریم که پیوست فرهنگی داشته باشند و به تعبیری فرهنگ را در حوزه کار خودمان منحصر نمی‌کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , مقطع کارشناسی ارشد ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392
ورود به وب سایت جدید ما

 

 

جهت ورود به وب سایت جدید ما کلیک کنید...


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1398
اطلاعیه مهم درباره عمره دانشجویی

با توجه به نزدیکی زمان کاروان بندی عمره دانشگاهیان، توجه به نکات زیر درباره مدارک ضروری است:

1.فقط افرادی در کاروان عمره دانشگاهیان قرار می گیرند که علاوه بر تکمیل بودن موجودی تا سقف مبالغ اعلام شده، مدارک آنها نیز کامل باشد.مسئولیت قرار نگرفتن در کاروان به دلیل عدم تکمیل موجودی و نقص مدارک بر عهده زائر می باشد.

2.در تکمیل مدارک دقت فرمائید.مواردی مثل، عکس مشابه گذرنامه و تاریخ اعتبار گذرنامه از جمله مواردی است که در صورتی که رعایت نشود در زمان اعزام و صدور ویزا برای زائر مشکل ایجاد کرده و حتی باعث از دست دادن سفر خواهد شد.مواردی مشابه در سال های اخیر به همین دلیل از سفر بازماندند.در صورتی که مدارک خود را با گذرنامه با اعتبار کم یا عکس عدم تشابه با عکس گذرنامه به رابط دانشگاه تحویل داده اید؛ سریعا نسبت به رفع نقص مدرک اقدام نمائید.

3.در گواهی تائیدیه اشتغال به تحصیل،داشتن مهر و امضای دانشگاه ها ضروری است.در صورتی که گواهی اشتغال به تحصیل در فرم مخصوص خود دانشگاه تکمیل شده باشد، به شرط داشتن مهر و امضا مانعی ندارد.

4.در صورتی که مشخصات لاتین گذرنامه خود را در قسمت مربوطه در سایت وارد نکرده اید مشکلی نیست و این کار توسط مدیر کاروان صورت خواهد پذیرفت.

5.حتما در بازه زمانی 5 الی 10 بهمن وارد سامانه ثبت نام در سایت شده و ضمن کنترل میزان موجودی از تائید یا عدم تائید مدارک که به رنگ قرمز مشخص هستند؛ آگاهی یابید.(طبق عکس)

 



:: برچسب‌ها: اطلاعیه مهم ، عمره دانشجویی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 28 دی 1392
دانلود عملکرد صد روزه دانشگاه فرهنگیان

 

لینک فایل

حجم فایل

attach201401288086895418507.pdf

682.568 KB





:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان،دانلود،دانلود عملکرد صد روزه دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 28 دی 1392
نحوه برخورد با دانش آموزان ناسازگار در محیط مدرسه

مدرسه جایگاه رشد و پرورش و آموزش به کودکان است، پس مهمترین و حساسترین دوران زندگی کودکان، دوران مدرسه آنهاست. به همین دلیل معلمان علاوه بر توجه به آموزش کودکان باید به پرورش و بهداشت روانی آنها نیز توجه لازم را داشته باشند که این امر از طریق شکل گیری  ارتباط موثر، مناسب و دوستانه بین معلم، اولیای مدرسه و دانش آموزان امکان پذیر است.

نحوه برخورد با دانش آموز ناسازگار در محیط مدرسه:

مشکلات رفتاری کودکان در سنین مدرسه میتواند به دلایل مختلف از جمله عدم ارتباط مناسب بین دانش آموز و معلم، دانش آموز و گروه همسالان، مشکلات و نابسامانی های خانوادگی و فقر فرهنگی باشد که همه این موارد می تواند مانع رشد و بالندگی کودکان در زندگی باشد.

در این میان نقش معلم و اولیای مدرسه در جرم زدایی کودکان بسیار مهم و اساسی است به طوری که در صورت ایجاد خلل در رفتارها و هرگونه وظایف آنها، می تواند مشکلاتی از قبیل هراس از مدرسه، فرار از مدرسه، کمرویی و تمایل به گوشه گیری، انزوا طلبی، زود رنجی، پرخاشگری، دزدی در مدرسه و… را به دنبال داشته باشد.

برای مثال توجه بیش از حد معلم به یک دانش آموز خاص یا دانش آموزان خاصی ممکن است موجب بروز واکنش و رفتار های منفی و ناهنجار از سوی دانش آموز یا دانش آموزان دیگر برای جلب توجه معلم به خود شود و همچنین این امر موجب کاهش اعتماد به نفس در وی میشود.

متاسفانه دیده شده برخی معلمان به دلیل داشتن تجربیات ناخوشایند یا خاطرات بد از چهره هایی شبیه به دانش آموزان فعلی شان رفتار های انفعالی و واکنش های نادرست و منفی از خود نشان میدهند به طوریکه دانش آموز را مورد تمسخر قرار میدهند و از خود ترد میکنند و رفتار هایی از قبیل سرزنش کردن مسخره کردن توبیخ و پرخاشگری یا حتی تخته پاک کردن و … نشان میدهند، هرچند این رفتار در بین معلمان محترم عمومیت ندارد اما متاسفانه مواردی از این دست در جلسات رواشناسی و روانکاوی تعدادی از دانش آموزان دیده شده است که مانع رشد مطلوب و شایسته آنها خواهد شد.

متاسفانه رفتار های جهت گیرانه یا سخت گیری معلمان به راحتی میتواند باعث اضطراب کودک و ترس از معلم و مدرسه، پرخاشگری به کودکان دیگر، افزایش ناسازگاری، فرار از مدرسه و سرانجام ترک تحصیل شود و این مقدمه ای خواهد بود برای گرفتاری در دام آسیب های اجتماعی. البته عکس این مطلب نیز صادق است; توجه بیش از حد به یک دانش آموز میتواند اثرات منفی دیگری هم ایجاد کند.

در مقابل، دیدن رفتار های مطلوب کودک و نادیده گرفتن رفتار های منفی، ایجاد رابطه مناسب با کودک از طرف معلمان و اولیای مدرسه، توجه به احساسات کودکان بدون قضاوت کردن، گوش دادن فعالانه به کودکان، همراه بودن با آنها، تشویق دانش آموزان و توجه به نیاز های آنها در رشد، پرورش و بهداشت روانی آنها نقش بسزایی دارد.

آموزش هنری ضعیف است که با رفتار سنجیده، عاطفی و شایسته بر شخصیت دانش آموز وارد شده است و آینده ای درخشان برای وی رقم میزند همانطور که با کمترین لغزش میتواند خسارت جبران ناپذیری بر آینده و زندگی اجتماعی اش وارد کند.

برگرفته از روزنامه ایران شماره ۵۴۷۵



:: برچسب‌ها: دانش آموزان،مدرسه، ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 28 دی 1392
دانشگاه فرهنگیان تعطیل شدنی نیست...

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از رسالت دانشگاه فرهنگیان حمایت کرد.

دکتر محمد رضا مخبر دزفولی، در نشست شورای اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تربیت معلم، موضوع حساسی است و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

وی، افزود : معلم به عنوان کسی که می خواهد تربیت نسل آینده را بر عهده بگیرد، باید دارای یک سری قابلیت ها و توانایی های ویژه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه زمزمه هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می رسد که باید گفت این کار، خلاف مصوبه لازم الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش در این باره موضع گیری کرده اند.

منبع: وبسایت دانشگاه فرهنگیان



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان،خبر های دانشگاه فرهنگیان، اهمیت دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 28 دی 1392
دانشگاه فرهنگیان

مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو معلمان بر اساس فرهنگ دینی، اسلامی، مسلط به علوم روز و طراز جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در دیدار صمیمانه با مسؤولان و کارکنان پردیس شهید ایزد پناه یاسوج:

مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو معلمان بر اساس فرهنگ دینی، اسلامی، مسلط به علوم روز و طراز جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان؛ چهارشنبه، 18/10/1392، با حضور در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج، در جلسه ی صمیمانه ای با مسؤولان و کارکنان پردیس شرکت کرد.

وی، در این جلسه، ضمن تأکید بر اهمیت و نقش دانشگاه فرهنگیان با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی( مدظله العالی) پیرامون توجه جدی به آرایش درونی آن، خاطر نشان کرد: وظیفه و مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو معلمان بر اساس فرهنگ دینی، اسلامی و در عین حال مسلط به علوم روز و طراز جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، با اشاره به نقش و جایگاه برنامه های فرهنگی در ارتقاء شخصیت دینی و فرهنگی جوانان، تصریح کرد: قلب و شخصیت جوانان، همچون زمین آماده کشت می باشد و ما که رسالت تربیت معلمان آینده این کشور را بر عهده داریم، باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی در خصوص فعالیت ها، اقدامات فرهنگی و دینی مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، به شخصیت جوانان و دانشجو معلمان، جهت اسلامی و دینی دهیم.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ، فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : جمعه 27 دی 1392
میلاد پیامبر رحمت مبارک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : جمعه 27 دی 1392
ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان ها

رییس دانشگاه فرهنگیان خبرداد:

ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در ساختار جدید دانشگاه فرهنگیان یک لایه مدیریتی جدید در سطح استان ها ایجاد می شود.

به گزارش (ایسنا) - منطقه یزد، مهرمحمدی در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه مدیریت مانند دوی امدادی است که در راستای بهینه سازی توان و استفاده از انرژی های تازه صورت می گیرد، اظهار کرد: یک مدیر مانند یک دونده نشان خود را به فرد دیگری تحویل می دهد تا مسیر را با قدرت و قوّت ادامه دهد و ما با تغییر در مدیریت ها سعی می کنیم خون تازه ای را در 100 واحد تحت پوشش دانشگاه فرهنگیان جاری کنیم.

وی ادامه داد: این تغییرات از امروز با انتصاب سرپرستان جدید پردیس های یزد آغاز شد و به تدریج به منظور اعتلا بخشیدن به دانشگاه فرهنگیان در سایر پردیس ها دنبال خواهد شد.

مهرمحمدی افزود: تشکیلات سازمانی جدید دانشگاه فرهنگیان در دستور کار هیأت امنای این دانشگاه قرار دارد و یک لایه مدیریتی جدید در سطح استان ها در نظرگرفته شده تا پردیس ها و مراکز موجود در هر استان، زیر نظر یک مدیریت واحد قرار گیرند.

وی ایجاد 33 حلقه تشکیلاتی برای سازمان دانشگاه فرهنگیان را موجب چابکی و چالاکی در سازمان و صرفه جوئی در هزینه ها و کم شدن پست های سازمانی دانست.

وی راه‌اندازی گروه‌های آموزشی و پژوهشی، ایجاد کارگروه برنامه درسی، تدوین اسناد درون سازمانی، منشور مدیریتی، تدوین میثاق نامه، تدوین منشور حقوق دانشجویان و تهیه منشور فرهنگی دانشگاه را از دیگر برنامه هایی ذکر کرد که در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

مهرمحمدی اظهار امیدواری کرد که کارگروه برنامه درسی بتواند با عنایت به اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، زمینه تربیت معلمانی را در دانشگاه فراهم کند که گونه جدیدی از معلمی باشند که مورد انتظار و تراز جمهوری اسلامی است.

این مسئول ضرورت توجه به بعد فرهنگی دانشگاه فرهنگیان را خاطرنشان کرد و افزود: مخاطبان اصلی این دانشگاه معلم هایی هستند که بار اصلی نظام، تحقق آرمان ها و اجرای سند تحول و توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت را به دوش دارند بنابراین باید به لحاظ فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان را غنا بخشیم و فضائی را فراهم کنیم که مروّج و منادی ارزش ها، فضیلت ها و رسالت هائی باشیم که برای معلم در نظر می گیریم.

وی بهره مندی از اساتید واجد شرایط علمی را از حقوق مسلّم دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: از آنجائی که بیش از دو سوم اساتید این دانشگاه از نیروهای غیرموظف هستند، کار ساماندهی نیروی آموزشی و پرورشی دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، در پایان با تقدیر از زحمات احمد شیرزاد و امامی سرپرستان قبلی دانشگاه فرهنگیان پردیس پسران شهیدان پاک نژاد و پردیس خواهران فاطمه الزهرا(س) یزد، دکتر فضل الله رضائی و دکتر صدیقه ناظمیان را به عنوان سرپرستان جدید پردیس های دانشگاه فرهنگیان در یزد معرفی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مدیران جدیدی که در این عرصه پا می گذارند با تأسی از خلوص و صداقت بتوانند گامهای بلند تری را به منظور اعتلای دانشگاه فرهنگیان بردارند.

 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ، ایجاد لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان ها،خبر های دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 26 دی 1392
انحلال دانشگاه فرهنگیان تخلف است

انحلال دانشگاه فرهنگیان تخلف است

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می‌رسد که باید گفت این کار خلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش جهان به نقل از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و در این جلسه محمدرضا مخبردزفولی در مورد پیشنهاد اعطای مهلت به دانشگاه فرهنگیان پیرامون فراهم کردن مقدمات لازم برای تدریس واحدهای مربوط فلسفه تعلیم و تربیت در مقطع کارشناسی این دانشگاه، گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تربیت معلم موضوع حساسی است و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

وی افزود: معلم به عنوان کسی که می‌خواهد تربیت نسل آینده را برعهده بگیرد، باید دارای یکسری قابلیت‎‎‌‌ها و توانایی‌های ویژه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متأسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می‌رسد که باید گفت این کار خلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزیر آموزش و پرورش در این باره موضع گیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: از هرگونه تعجیل و تأخیر بی دلیل در مورد موضوع تربیت معلم باید اجتناب شود.

 



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ، انحلال دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 26 دی 1392
نکاتی درباره تدریس موفق معلمان

چگونگی انجام تدریس اثر بسیاری بر توانایی شاگردان
برای آموزش خودشان دارد. معلمان موفق تنها ارایه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان
شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب،
ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و
منابع را به طور مۆثر به کار ببرند. لذا نقش عمده تدریس، خلق یادگیرندگان فعال،
خلاق و قدرتمند است.

امروزه آموزش و پرورش رسمی در پی آمادگی برای زندگی آینده از طریق یادگیری
مفید و مۆثر است وکلا" تدریس عبارتست از:

تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار برای ایجاد
تغییرات مطلوب و تسهیل یادگیری فرد و شناخت او از جهان است.





:: برچسب‌ها: فن معلمی ، روش های تدریس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1392
چگونه می شود معلم شد؟

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، سید علی شریف‌زاده معاون هماهنگی آموزش عالی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش درباره نحوه جذب و استخدام در آموزش و پرورش گفت: در دولت دهم برای اولین بار تامین و تربیت نیروی انسانی، نهادینه شد و با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، مقرر شد تا آموزش وپرورش نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تامین کند شرایط تحصیلی و جسمانی برای معلم شدن به گفته شریف‌زاده، در حال حاضر افرادی می‌توانند وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شوند که تمامی شرایط شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را داشته باشند، همچنین علاوه براین شرایط ، داشتن حداقل معدل ۱۵ در دوره تحصیلی متوسطه ( ۳ سال دبیرستان )، دارا بودن قد ۱۵۵ برای خانم‌ها و ۱۶۰ برای آقایان و برخورداری از سلامت جسمی و روانی و همچنین موفقیت در مصاحبه و تایید صلاحیت‌های عمومی پیش بینی شده است. همچنین افرادی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند پس از چهار سال تحصیل، مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را که امکان ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه‌های داخل و خارج برای آنان فراهم است را دریافت می‌کنند. پرداخت ماهانه ۳۷۰ هزارتومان به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به گزارش ایسنا، دانشجویان این دانشگاه‌ها همزمان با تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند و با دریافت حکم کارگزینی از حقوق ماهانه حدودا ۳۷۰ هزار تومان در طول چهار سال تحصیلی برخوردار می‌شوند؛ ضمن آنکه به غیر از دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هیچ دانشگاه دیگری مسئولیت تربیت معلم را برای آموزش و پرورش بر عهده ندارد.



:: برچسب‌ها: معلم شدن ، شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1392
کاریکاتور هفته

 



:: برچسب‌ها: کاریکاتور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 25 دی 1392
عملکرد صد روزه دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان گزارش عملکرد صدروزه منتشر می کند


سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بنا داریم گزارش عملکرد صد روزه دانشگاه فرهنگیان را منتشر کنیم و در یک کنفرانس مطبوعاتی، مجموعه عملکرد دانشگاه را در معرض قضاوت عموم قرار دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پرتال دانشگاه فرهنگیان، مهرمحمدی در نشستی که با کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان داشت با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار کارکنان سازمان مرکزی در ارتقای کیفی دانشگاه فرهنگیان، گفت: همکاران ما در سازمان مرکزی، به واسطه ی جایگاه ستادی شان در پیکره و ساختار این دانشگاه، تأثیر گذاری و نقش ویژه ای در ارتقای کیفی و عملکرد کشوری و ملی دانشگاه دارند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با ابراز خرسندی از مشارکت همکاران برای بیان نظرات، پیشنهادات و پرسش ها در خصوص فعالیت ها و اقدامات مسؤولان دانشگاه، تصریح کرد: پرسش های زیاد شما عزیزان، بیانگر احساس همدلی و صمیمیت با مسؤولان است که نشانه سلامت روابط است و ما در راستای استحکام بخشی به این رابطه ی سالم، باید بیش از پیش بکوشیم.



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان،فعالیت های دانشگاه فرهنگیان،خبرهای دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 24 دی 1392
وضعیت این روزای من ...



:: برچسب‌ها: عکس دانشجویی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
پردیس های دانشگاه فرهنگیان

 

پردیس های دانشگاه فرهنگیان تحت پوشش واحدهای استانی قرار می گیرند 

دکتر محمود مهرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تجمیع پردیس های دانشگاه فرهنگیان گفت: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در هر استانی باید دو پردیس فعال وجود داشته باشد بنابراین نمی توان پردیس های این دانشگاه را تجمیع کرد اما ممکن است یک تدبیر مدیریتی برای پردیس های دانشگاه فرهنگیان ارایه دهیم .

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: برای مدیریت کارآمدتر پردیس های دانشگاه درصدد هستیم مدیریت واحد استانی تعریف کنیم .

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، پردیس های دانشگاه زیر نظر مدیریت واحد استانی فعالیت خواهند کرد و پردیس های هر استان زیر نظر یک مدیریت واحد استانی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مهر، درحال حاضر تمام پردیس های دانشگاه فرهنگیان به صورت یک مجموع مدیریت می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , فرهنگیان , خبر های دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 93

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خبر داد:

 جزئیات تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 93

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: معدل در کنکور امسال تأثیر 25 درصدی دارد که البته در سال گذشته این تأثیر به صورت تأثیر مثبت اعمال می‌شد اما امسال تغییری صورت گرفته است.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با   خبرگزاری فارس در خصوص تأثیر معدل در کنکور 93 اظهار داشت: معدل در کنکور امسال تأثیر 25 درصدی دارد؛ به این معنی که از  مجموع نمره داوطلب که شامل آزمون عمومی و اختصاصی به اضافه نمره سوابق تحصیلی است، 25 درصد آن مربوط به سوابق تحصیلی است

وی ادامه داد: در واقع تأثیر نمرات دروس امتحان نهایی یعنی تک تک درس‌ها با توجه به رشته محل تأثیر دارد و نباید تأثیر معدل در کنکور نامیده شود بلکه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور است.

عمادی افزود: سال گذشته این تأثیر به صورت تأثیر مثبت اعمال می‌شد؛ یعنی اگر نمراتش به نفع داوطلب بود اعمال می‌شد و در غیر این صورت اعمال نمی‌شد؛ ولی امسال قرار است 25 درصد اعمال شود؛ خواه تأثیر مثبت و خواه تأثیر منفی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه هر سال تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور بیشتر می‌شود، توصیه می‌کنیم مسئله امتحانات نهایی در داوطلبان جدی گرفته شود؛ چرا که تک تک نمرات دروس‌شان در در کنکور نقش خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال‌های آینده شرایطی ایجاد می‌شود که داوطلبان حتی می‌توانند بدون شرکت در کنکور از طریق سوابق تحصیلی به دانشگاه راه یابند.

 



:: موضوعات مرتبط: کنکور , ,
:: برچسب‌ها: کنکور , سوابق تحصیلی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
کمرویی و گوشه گیری در کودکان

 

 

کمرویی و گوشه گیری در کودکان حالت های مختلفی دارد و عبارت است از: کناره گیری از موقعیت های اجتماعی؛ مثل مدرسه، میهمانی ها یا حضور در جمع دوستان. این کودکان سعی می کنند که محیط اجتماعی خود را به کسانی که خوب می شناسند، محدود سازند. آنها معمولا در خانه مشکلی ندارند. این کودکان به علت تماس های اجتماعی محدود، مهارت های متناسب با سن خود را یاد نمی گیرند و همین مساله در سنین بالاتر مشکلات بزرگ تری را برای کودک ایجاد می کند.

 

توصیه های مشاوره ای برای از بین بردن کمرویی کودکان

 

۱) به والدین این کودکان می گوییم که کودکان از رفتار شما الگو می گیرند، پس طوری رفتار کنید که کمرویی در کودکان تقویت نشود. در ضمن یادتان باشد که به این کودکان برچسب نزنیم.

 

۲) لازم است والدین با تشکیل جلسات هفتگی یا روزانه در خانه فرصت اظهارنظر در مورد مسایل مختلف را برای کودک فراهم کنند.

 

۳) بهتر است رفت و آمد های خانوادگی و دوستانه را بیشتر کنید.

 

۴) با ثبت نام فرزندتان در باشگاه های ورزشی یا کلاس های هنری، روحیه فعالیت های گروهی را در او تقویت کنید.

 

۵) تا می توانید اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کنید،تمام رفتارهای مثبت وی را تشویق کنید و از تشویق کردن رفتارهای منفی خودداری کنید و او را در صورت لزوم متوجه اشتباهاتش بکنید.

 

۶) کمرویی کودک را ملاکی برای ابراز محبت به او قرار ندهید.

 

۷) حوصله به خرج دهید و اجازه دهید کودک صحبت های خود را به پایان برساند.

 

۸) مسوولیت هایی را به کودک دهید تا او را با جامعه پیرامونش مرتبط کند، مثل خرید مایحتاج خانه یا خرید های دیگر.

 

۹) سعی کنید کودک را با بچه های دیگر مقایسه نکنید. بلکه او را فقط با خودش مقایسه کنید.

 

۱۰) اگر مدرسه می رود با معلم وی صحبت کنید و خواهش کنید با پرسش سوال های ساده در کلاس شرایط تشویق اش را فراهم کند.

 

۱۱) از معلم او بخواهید مسوولیت های در حد توان کودک به وی محول کند و او را در فعالیت های گروهی درسی سهیم کند.

 

۱۲) از معلم ورزش کودک بخواهید که حتما اورا برای شرکت در بازی های گروهی تشویق کند.

 

۱۳) در میهمانی های خانوادگی کودک را تشویق کنید تا اشعاری را که حفظ کرده یا درس هایی که فراگرفته برای میهمانان بخواند.

 

۱۴) در نهایت اگر مساله حل نشد، به متخصص روان شناس بالینی کودک مراجعه کنید.

 

منبع : روزنامه شرق



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودکان , ,
:: برچسب‌ها: روانشناسی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 21 دی 1392
آموزش و پرورش

 

یک هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه در آموزش و پرورش هدر می رود 

 

یک هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه در آموزش   و پرورش هدر می‌رود

 وزیر   آموزش و پرورش، پراکندگی مراکز تصمیم‌گیری را باعث هدر رفت سالانه یک هزار   میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر فانی در مراسم   معارفه رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات،افزود:   نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است و دنیا این مهم را پذیرفته است   که عامل توسعه، سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی را   فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بچه‌هایی که امروز در مدارس، درس   می‌خوانند ، در آینده نیروی انسانی کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین نقش معلم در   تربیت نیروی انسانی، نقشی تاثیرگذار و ممتاز است. وزیر آموزش و پرورش در ادامه   تصریح کرد : اگر به دنبال تحول هستیم، باید به نیروی انسانی، توجه خاص داشته   باشیم.

وی با اشاره به اظهار ناخرسندی مقام معظم رهبری   از میزان پیشرفت تحول در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته تصریح کرد: علت اصلی   این تاخیر آن است که به مهمترین بخش تحول، یعنی تحول در نیروی انسانی توجه کافی   مبذول نشده است.آقای فانی با انتقاد از تفکیک مراکز آمار ، فناوری اطلاعات و   ارتباطات و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی تصریح کرد : نتیجه این پراکندگی   کمبود قریب 50 هزار معلم و 58 هزار نیروی مازاد است که سالانه یک هزار میلیارد   تومان اعتبار را هدر می‌دهد . لذا تصمیم بر این شد که این دو مرکز ادغام و   مدیریت آن را به دکتر خسرو نظری بسپاریم که تخصص ایشان است و مدیریت استراتژیک و   نگاه کلان به آموزش و پرورش است. وی اضافه کرد: تفکیک بخش‌های مختلف تصمیم گیری   به صلاح دستگاه نبوده و بنا داریم این مرکز که ظرفیت معاونت را دارد تقویت کنیم   تا محلی برای تجمیع و تلفیق برنامه‌ها باشد. وزیر آموزش و پرورش وجود دو سیاست   مهم اعلام شده یعنی ساماندهی نیروی انسانی و بهبود مدیریت آموزشگاهی در این مرکز   را دلیل بر اهمیت ویژه آن قلمداد کرد و اضافه کرد : حرف اول و آخر نیروی انسانی   را این مرکز می‌زند و من برای ارتقاء آن به جایگاه معاونت با دکتر عسگری آزاد   گفتگو کرده ام. در پایان حکم انتصاب دکترخسرو نظری توسط وزیر آموزش و پرورش به   وی تقدیم و از زحمات اسد الله اسدی گرمارودی و یوسف نوری تشکر و قدردانی به عمل   آمد. خسرو نظری دارای مدرک دکترای رشته مدیریت آموزشی است ودر کارنامه اجرایی   وعلمی خود: مدرس آموزش عالی فرهنگیان، مراکز تربیت معلم آموزشکده‌های فنی وحرفه   ای و مدیریت دولتی، رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگیان ومرکز تربیت معلم شهید   ایزدپناه یاسوج، معاون برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی سازمان آموزش وپرورش   استان کهگیلویه وبویراحمد وده عنوان تالیف وترجمه را داراست.

منبع : فرهنگیان نیوز

 



:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : جمعه 20 دی 1392
سخن بزرگان

موفقیت پیش رفتن است. نه به نقطه ی پایان رسیدن .

 

نیلسون ماندلا

 

نیمی از جهان افرادی هستند که چیزی برای گفتن دارند و نمی توانند بگویند

و نیم دیگر افرادی هستند که چیزی برای گفتن ندارند ولی همیشه حرف میزنند...

 

رابرت فراست

 

بکوش تا عظمت در نگاهت باشد نه در آنچه می نگری .

 

آندره ژید

 

در این خاک ، در این پاک ، به جز عشق ، به جز مهر 

دگر هیچ نکاریم .

 

مولانا



:: برچسب‌ها: سخن بزرگان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1392
پر طرفدارترین عکس های سال 2013

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب می باشد..



:: برچسب‌ها: عکس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1392
یادش بخیر اون وقتا... 1



:: برچسب‌ها: یادش بخیر اون وقتا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1392
اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس

 


اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس

آیین‌نامه اجرایی مدارس و مصوبه 652 در سال 1379 مربوط به موضوعات اجرایی و بحث تنبیه در مدرسه است؛ در فصل ششم این آیین‌نامه موضوع مقررات انضباطی عنوان و مربوط به دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه است.

در این فصل و از ماده 73 تا 81 موضوع تنبیه عنوان شده است که در آن منظور تنبیه جسمی نیست و به معنای آگاه ساختن قصور و سهل‌انگاری دانش‌آموز نسبت به انجام وظایف خودش است؛ مدیر مدرسه هم باید قبل از اعمال هرگونه تنبیه از وضعیت و موقعیت دانش‌آموز آگاهی داشته باشد و در جستجوی انگیزه و علت تخلف باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی هم برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.

همچنین ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس هرگونه تنبیه دیگر از قبیل بدنی و تعیین تکلیف درسی را ممنوع اعلام کرده و نباید در اعمال تنبیه‌ها هم بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد و انجام تمامی تنبیه‌ها به تفکیک در آیین‌نامه فوق تشریح شده است.

به عنوان نمونه در مورد اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر که در بند 6 عنوان شده است، اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر علاوه بر اینکه باید در شورای مدرسه تأیید شود، موافقت آموزش و پرورش منطقه را نیاز دارد؛ این مورد برای افرادی انجام می‌شود که تمامی راه‌های تربیتی در موردش اجرا شده و کارساز نباشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1392
5 مدرسه غیر عادی دنیا + عکس

 

1. مدرسه شناور:خلیج هالونگ، ویتنام

 

چهار مدرسه دیگر در ادامه مطلب می باشد...

 

 



:: برچسب‌ها: مدرسه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392
10دستاورد علمی و فناورانه سال 2013

10 دستاورد علمی و فناورانه سال 2013

روزانه اکتشافات علمی زیادی در جهان انجام می گیرد که به پیشرفت باورنکردنی علوم مختلف از فیزیک و پزشکی گرفته تا زیست شناسی و فناوری منجر می شود. روزگاری تنها می توانستیم ابتکارات علمی و فناورانه ای را که دانشمندان در سال ۲۰۱۳ به آنها دست یافته اند، در داستان های علمی و تخیلی تصور کنیم اما این ابتکارات و فناوری ها، امروزه در زندگی روزانه بشر کاربردی شده یا در حال تولید است.



:: برچسب‌ها: علمی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392
دانلود جدید ترین اثر حامد زمانی (ترانه های روی میز)

 

برای دانلود این اثر زیبا به ادامه مطلب بروید..



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز باشد.

 

 

دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز و برجسته علمی باشد.

غلامحسین حیدری، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با ضرورت دقت در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: بنده سال‌ها در آموزش و پرورش به عنوان معاون تأمین و تربیت نیروی انسانی فعالیت می‌کردم و به کشورهای مختلفی سفر کرده و تجارب آن‌ها در رابطه با تربیت معلم را بررسی کرده‌ام.

وی افزود: هر کشوری که به آموزش و پرورش و تربیت معلم توجه بیش‌تری دارد در رسیدن به اهداف مدنظر موفق‌تر عمل کرده است در حقیقت در کشورهای موفق شاگردان ممتاز ابتدا تربیت معلم را انتخاب می‌کنند و بعد به سراغ سایر رشته‌ها می‌روند همچنین شاهد رسیدگی عالی از سوی دولت‌ها به مراکز تربیت معلم هستیم.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در ابتدای انقلاب و زمان فعالیت شهیدان رجایی، باهنر همچنین دوران حضور مرحوم پرورش در وزارتخانه به مسئله تربیت معلم توجه ویژه‌ای می‌شد، گفت: شهید رجایی به دو نفر از مسئولان آموزش و پرورش گفته بود اگر من به جای شما بودم لباسم را می‌فروختم و خرج تربیت معلم می‌کردم.

حیدری بیان کرد: شهید رجایی اعتقاد داشت که باید در همه امور صرفه‌جویی کنیم برای آموزش و پرورش و در آموزش‌وپرورش نیز برای رسیدگی بیش‌تر به تربیت معلم صرفه‌جویی کنیم در حقیقت در زمان شهیدان رجایی و باهنر و دوران فعالیت مرحوم پرورش تربیت معلم به اوج خود رسیدن اما بعد از آن شاهد تضعیف این مراکز بودیم.

وی با اشاره به این‌که نتیجه بی‌توجهی به تربیت معلم این بود که آموزش و پرورش پذیرای تعداد زیادی از معلمان حق‌التدریس و شرکتی بود، عنوان کرد: در دولت نهم و دهم شاهد توجه به تربیت معلم با تأسیس دانشگاه فرهنگیان بودیم در دولت جدید نیز یقین داریم که وزیر آموزش و پرورش به مسئله تربیت معلم اعتقاد داشته و برای تقویت این موضوع تلاش می‌کند.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید در روش پذیرش اساتید تجدید نظر کرده و افرادی را جذب کند که در شان تربیت معلم هستند یعنی افرادی توانمند با سطح علمی قوی به عنوان هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند در حقیقت دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز و برجسته علمی باشد و اگر قرار باشد هر فردی که از آموزش و پرورش کنار گذاشته می‌شود به دانشگاه فرهنگیان برود این یک ضایعه برای تربیت معلم کشور است.

 

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
صندوق ذخیره فرهنگیان


صندوق ذخیره فرهنگیان عضو جدید می‌پذیرد.

صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ارائه تسهیلات به معلمان سراسر کشور عضو جدید می‌پذیرد.

به گزارش خبر گزاری فارس ، صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ارائه تسهیلات به معلمان سراسر کشور عضو جدید می‌پذیرد؛ این صندوق در برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال آن است تا فرهنگیان عضو، علاوه بر واریزی خود و واریزی دولت از سود قابل توجهی نیز که ناشی از سرمایه‌گذاری‌های مؤثر است، بهره‌مند شوند؛ این امتیاز تنها شامل اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود و فرهنگیان غیر عضو، به نوعی خود را از این امتیازها محروم کرد‌ه‌اند.

در حال حاضر معادل ۱.۲۸ از حقوق اعضای صندوق همراه با معادل این رقم از سهم دولت به حساب آنان در این صندوق واریز می‌شود؛ هر چند بر طبق قانون مبلغ واریزی اعضاء تا 5 درصد قابل افزایش است و معادل این درصد نیز باید از سوی دولت به حساب آنان واریز شود، اما به‌رغم درخواست تعداد کثیری از فرهنگیان، این خواسته تاکنون محقق نشده و مدیریت جدید صندوق در پی آن است تا در راستای حراست حداکثری از حقوق معلمان به این موضوع فعلیت بخشد.

هم اکنون بیش از 760 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور عضو این صندوق هستند و میزان سرمایه صندوق نیز بیش از 6 هزار میلیارد تومان برآورد شده است؛ فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه‌ خود، نسبت به ثبت‌نام برای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام و درخواست کتبی خود را جهت افزایش میزان واریزی به 5 درصد ارائه دهند.

 



:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
تدریس در دانشگاه فرهنگیان

 

شاخص‌های ویژه برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان/هر فردی شایسته حضور در هیئت علمی نیست

    صلاحیت‌های مدرسی در دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به دانشگاه‌های دیگر شکل متفاوت تری داشته باشد یعنی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی از شاخص‌های دیگر نیز بهره ببرند.

    دانشگاه فرهنگیان به دلیل وظایف و رسالت‌هایی که بر عهده دارد از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

    ‌اگر ما این موضوع را پذیرفته‌ایم که هر فردی صلاحیت معلمی را ندارد باید به موضوع صلاحیت‌های مدرسی در دانشگاه فرهنگیان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم در حقیقت صلاحیت‌های مدرسی در دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به دانشگاه‌های دیگر شکل متفاوت تری داشته باشد یعنی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی از شاخص‌های دیگر نیز بهره ببرند.

    محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان درخصوص جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه عنوان کرده بود کسانی که مدرک تخصصی دکتری ندارند نمی‌توانند به عنوان اعضای هیئت علمی و مدرسین انتخاب شوند و امیدواریم با شرایط جدید پارتی بازی در جذب اعضای هیئت علمی نداشته باشیم اما این روزها گویی هنوز این هدف مهم محقق نشده است.

 

فرهنگیان نیوز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
سوگند نامه معلمین

 

سوگندنامه یک تعهد شرعی و اخلاقی برای معلمان است

تهران - ایرنا - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوگندنامه معلمی که به تازگی به تصویب این شورا رسیده، یک تعهد شرعی، درونی و اخلاقی برای معلمان به وجود می آورد.

مهدی نوید ادهم روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بر اساس این سوگندنامه، لازم است هر فردی که پا در وادی معلمی می گذارد با احساس مسوولیت، تمام توان و انرژی خود را معطوف به ارتقا تعلیم و تربیت نسل جوان کند.

وی توضیح داد: قرار است این سوگندنامه در آغاز هر سال تحصیلی برای معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش و در یک مراسم رسمی ادا شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که بر اساس برنامه های تنظیمی در آینده اکثریت قریب به اتفاق معلمان از مجرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی انتخاب شده و وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند، ادای سوگندنامه معلمی در مراسم فارغ التحصیلی این دانشجویان انجام می شود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: مفاد این سوگندنامه که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده، شامل تعهداتی است که فرد در زمینه های اجتماعی، علمی، تخصصی و اخلاقی می پذیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوگندنامه معلمی برای امضا به رییس جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

به گفته نوید ادهم، شغل معلمی یکی از حساس ترین و خطیرترین مسوولیت های اجتماعی است که در سرنوشت حال و آینده یک جامعه تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد، شخصیت، توانمندی ها و شایستگی های معلم اصلی ترین موضوعی است که در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان خودنمایی می کند، ادامه داد: یک نظام آموزشی زمانی موفق است که از معلمان توانمند و با شایستگی های بالا برخوردار باشد؛ معلمانی که علاوه بر مهارت های معلمی، احساس و تعهد نیز داشته باشند.

دبیر کل شورای آموزش و پرورش تصریح کرد، بر این اساس موضوع سوگندنامه معلمی در دستور کار این شورا قرار گرفت تا سوگندنامه ای برای همه افرادی که می خواهند شغل معلمی را انتخاب کنند، تنظیم شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
تشکیل کمیته ای مشترک برای تقویت دانشگاه فرهنگیان

 

بر اساس تفاهمنامه همکاری بین وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش مقرر شد:

 

تشکیل کمیته‌ای مشترک برای تقویت دانشگاه فرهنگیان

کمیته‌ای مشترک از مدیران وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری» و «آموزش و پرورش» برای حمایت و تقویت دانشگاه فرهنگیان تشکیل می‌شود.

به گزارشخبر گزاری فارس، در دیدار علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری، راهکارهای همکاری دوجانبه با هدف تقویت دانشگاه فرهنگیان بین دو این دو وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدار در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به منظور روشن شدن افق پیش روی دانشگاه فرهنگیان با درک تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاه ها و با هدف بهسازی و اعتلای منابع انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای مشترک با عضویت معاونت آموزشی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل و با استفاده از تمام ظرفیت ها و مجاری قانونی، طی مدت یک ماه، زمینه همکاری، حمایت و تقویت دانشگاه فرهنگیان با تدوین راهبردها و برنامه اجرایی مناسب جهت اتخاذ تصمیم نهایی در جلسه بعدی ارائه شود.

دانشگاه فرهنگیان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به طور تخصصی تأمین نیروی انسانی کارآمد و تربیت معلم در نظام رسمی آموزشی کشور را بر عهده دارد؛ این دانشگاه هم اکنون با وجود بیش از 60 هزار دانشجو، 1800 استاد و مدرس در 98 مرکز دانشگاهی در گستره کشور مشغول فعالیت است.

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 14 دی 1392
دلایل فرار از مدرسه

 

بررسی علل فرار کودکان از مدرسه

نوجواني دوره اي است که در آن دانش آموز بيش از هر زمان ديگر نياز به راهنمايي و مشاوره دارد. نوجوان ضمن مشورت با اوليا و مربيان، دست  کم بايد بداند که چگونه خود را بهتر بشناسد و از برخوردهاي زيان بخش در محيط خانه و مدرسه پرهيز کند. بديهي است که خلاقيت و ابتکار فردي معلمان و اولياي خانه، با توجه به تفاوت هاي فردي کودکان و نوجوانان، نقش سازنده اي در امر مشاوره خواهد داشت، حال سوالي که پيش مي آيد اين است که فرار از مدرسه چيست؟ به دانش آموزاني که به شکل هاي مختلف از مدرسه فرار مي کنند و با غيبت هاي غيرموجه و بدون اطلاع والدين و اولياي مدرسه، به مکان هاي موردنظر خود پناه مي برند، مدرسه گريز نيز مي گويند. علت گريزان بودن و فرار از مدرسه دراين دانش آموزان حضور در مکان هايي است که به نسبت به مقتضيات سني آنها برايشان محرک هاي جذابتري ايجاد مي کنند.



:: برچسب‌ها: مدرسه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 14 دی 1392
معرفی رشته علوم تربیتی


معرفی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی - مقطع کارشناسی

آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی در کشور ما مسئله ای جدید بوده و تا کنون توجه شایانی بدان معطوف نگردیده است. در روند جامعه انقلابی ما، نقش آموزش و پرورش در توضیح و تشریخ ارزشهای جدید حاکم برجامعه اسلامی و آماده کردن کودکان برای ایفای نقش خود بر مبنای روابط اسلامی و انقلابی از اهمیت خاص برخوردار است و این مسئله از دیدگاه اسلامی و نیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیقات رواشناسان و کارشناسان علوم تربیتی نمایانگر آن است که امکانات مراکز تربیت کودکان از دوره های پیش دبستانی نباید تنها برای محافظت کودکان و تامین نیازهای اولیه آنان مورد استفاده قرار گیرند. بلکه تدوین برنامه های آموزشی در چنین دورانی بسیار ضرورت دارد و نقش این دوران در تحکیم پایه و اساس تربیتی آموزشهای بعدی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طول دوره تحصیل

متوسط طول دوره کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی 5 سال است (حداقل 4 سال و حداکثر 6 سال میباشد) و نظام آموزشی آن مطابق آئین نامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی کلیه دروس در 8 ترم برنامه ریزی شده است و طول هر ترم 17 هفته در هر نیمسال تحصیلی است زمان هر درس از نوع نظری 17 ساعت، عملی 24 ساعت و کارورزی 51 ساعت است. 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : جمعه 13 دی 1392
عکس های از دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس

عکس های دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس 

لطفا به ادامه مطلب بروید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1392
رحلت پیامبر رحمت و شهادت حضرت امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بر تمام مسلمان تسلیت باد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 11 دی 1392
دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان میتوانند با ورود به سامانه مروارید و تکمیل فرم نظر سنجی اساتید ، کارت ورود به جلسه امتحانات را دریافت کنند.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 10 دی 1392
حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس در تجمع 9 دی

مردم شهرستان گنبد کاووس حماسه 9 دی را گرامی داشتند.

در این اجتماع مردمی که صبح روز دوشنبه نهم دی با عنوان تجمع بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد ، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس نیز شرکت کردن و با  دادن شعار هایی علیه برخی از کشور های استکباری در طراحی فتنه 88 و نیز علام برائت از فتنه گران ، حمایت و پشتیبانی خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری اعلام کردند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1392

تعداد صفحات : 6
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد