شروع اعزام کاروان های دانشجویی راهیان نور دانشگاه فرهنگیان

جواد بیژنی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور گفت: اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور طی چهار کاروان انجام خواهد شد که اولین گروه شامل 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های پیام نور ، آزاد، فرهنگیان و دانشگاه علمی – کاربردی با پنج دستگاه اتوبوس عازم مناطق جنگی جنوب کشور خواهند شد.

 بیژنی افزود: کاروان دوم 22 اسفند ماه جاری دانشجویان دانشگاه های قشم شامل دانشجویان علوم پزشکی، پیام نور، آزاد، سماء و غیر انتفاعی و کاروان سوم 22 اسفندماه، دانشجویان دانشگاه هرمزگان و کاروان چهارم 23 اسفند ماه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

 وی با  تشکر از دانشگاه هایی که همکاری لازم را داشتند، تصریح کرد: این پنج کاروان شامل دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور جامع استان، دانشگاه هرمزگان، علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه جامع علمی –کاربردی و فنی و حرفه ای بوده و گروه های اول و دوم  پنج روز کاروان دانشگاه هرمزگان هفت روز و کاروان علوم پزشکی شش روز در این سفر خواهند بود.

 وی با اشاره بر اینکه هر کاروان بطور جداگانه برنامه خواهد داشت، ابرازداشت: برخی مناطق بازدیدی کاروانها متفاوت خواهد بود.

 به گفته وی بازدید دانشجویان هرمزگانی از شمال خوزستان شروع و تا جنوب ادامه خواهد داشت. دانشجویان هرمزگانی علاوه بر مناطق جنگی شلمچه، طلائیه، فکه، اروند، هویزه، دهلاویه، از دو کوهه و سدکرخه نیز بازدید خواهند داشت.

 بیژنی عنوان کرد: به ازای هر دو اتوبوس یک نفر از راویان دفاع مقدس و همچنین راویان جوان دانشجو که دوره روایتگری را سپری کرده اند حضور داشته و چگونگی وقایع و عملیات هشت سال دفاع مقدس را بازگو می کنند.

 وی با اشاره بر اینکه در مجموع امسال هزار نفر از دانشجویان به راهیان نور اعزام می شوند، هدف از اعزام دانشجویان به مناطق نامبرده الگوسازی برای جوانان و معرفی الگوی برتر، ایجاد روحیه شهادت طلبانه و روحیه حماسی و همچنین آشنایی با چگونگی عملیات در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: سایت دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ، دانشجویان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان ، حقوق و مزایا دانشجو معلمان ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 18 اسفند 1392
تربیت معلم اولویت ملی

تربیت معلم اولویت ملی/ تلاش برای ارتقای دانشگاه فرهنگیان

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه تربیت معلم اولویت ملی است، از مسئولان خواست نه با حرف بلکه با عمل نسبت به ارتقای کیفیت، توسعه و تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمود مهر محمدی شب گذشته (14 اسفند) در جمع دانشجومعلمان خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولیت داشتن در دانشگاه فرهنگیان و فراهم کردن بستر لازم برای تربیت معلمان موضوع بسیار خطیر و مهمی است.

 وی افزود: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت ارتقای سطح توانمندهای حرفه‌ای یا بهسازی منابع انسانی شاغل در آموزش وپرورش را نیز برعهده دارد.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجو، معلمان، دانشجویان عادی نیستند، گفت: باید پذیرفت که دانشجو معلمان بنا به آموزه‌های دینی و تحلیل عقلی و تجارب و دستاوردهای توسعه‌ای جوامع انسانی، گروه نخبه و ویژه هستند.

 مهر محمدی مسئله تربیت معلم را ملی و فرابخشی دانست و تاکید کرد: تربیت معلم اولویت ملی است و باید به اقتضای این اولویت کل نظام و دولت شرایط مطلوب را برای آنها فراهم کنند.

 وی با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت طولانی و دیربازده است و از مسیر تربیت معلم می‌گذرد، تصریح کرد: اما هیچ نظام سیاسی و اجتماعی عاقلی راهی که برای نیل به آرمان‌هایش در آن قطعیت وجود دارد فدای فوریت نمی‌کند.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کارها را باید زیربنایی دنبال کرد، ادامه داد: شاید با تاکتیک‌های دیگر مظاهر توسعه‌یافتگی را زودتر مشاهده کنیم اما هیچ دولتمرد با درایتی نمی‌تواند انکار کند که پایداری و تداوم در توسعه یافتگی مهم‌تر از دست‌یابی به مظاهر آن است.

 مهرمحمدی با تاکید براینکه راه قطعی توسعه پایدار تربیت معلم است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در جهت زیرساخت‌های تعلیم وتربیت هر جامعه‌ای یک سرمایه‌گذاری استراتژیک است که از جمله در دانشگاه فرهنگیان ظهور پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه مسئولان نه با حرف بلکه با عمل نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه و تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند، متذکر شد: مسئولان کشور وظایف خود را در قبال دانشجو معلمان به عنوان یک اولویت فراموش نکنند.

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان را طلایه‌داران رشد و تعالی نسل جدید دانست و افزود: دانشجو معلمان قرار است الگو و اسوه برای نسلی باشند که در پیوند با آنها مدارج ترقی و کمال را طی کنند.

 مهر محمدی تبدیل محدودیت‌ها به فرصت را ویژگی معلم خوب عنوان کرد و گفت: تبدیل محدودیت به فرصت، به کارگیری ظرفیت خدادادی ابتکار و خلاقیت است.

 وی یادآور شد: اگر قرار است معلمان در همه ابعاد ظرفیت‌های خود را بروز دهند یکی از این ظرفیت‌ها مقابله با محدودیت‌ها است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان از دانشجو معلمان خواست تا کاستی‌های دانشگاه را سکویی برای رشد و کسب قابلیت در خود قرار دهند و از محدودیت‌ها فرصتی برای تمرین خلاقیت بسازند.

 مهر محمدی بیان داشت: فقط مطالبه‌کننده امکانات بیشتر نباشید و بخشی از ظرفیت خود را در خدمت رفع ابداعانه و خلاقانه محدودیت‌ها صرف کنید. 

وی با ابراز تاسف از نبود کرسی‌های آزاد اندیشی و پرورش نگاه نقادانه در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجومعلمان بتوانند در فضایی آزاد، به بیان نقطه نظرات خود بپردازند.



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشجویان تربیت معلم ، حقوق و مزایا دانشجومعلمان ، دانشجویان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1392