تحصیل 17 هزار دانشجو در نیم سال جدید دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:

تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید دانشگاه فرهنگیان/ طرح آموزش ادبیات قومی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تحصیل ۱۷ هزار دانشجو در نیم‌سال جدید دانشگاه فرهنگیان/ طرح آموزش ادبیات قومی

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه این دانشگاه امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سخنانی اظهار داشت: مدیریت جدید دانشگاه امیدوار است در تعامل با رسانه‌ها موضوع خطیر تربیت معلم را در جامعه مطرح کند تا تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری گرفته شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر 17 هزار نفر در نیم‌سال جدید به جمع ما می‌پیوندند، گفت: باید مأموریت دانشگاه فرهنگیان مغتنم شمرده شود و نیاز آموزش و پرورش در بین نخبگان و دلسوزان به عنوان یک بحث آزاد در نظر گرفته شود.

*تنوع در رویه‌های پذیرش دانشجو

مهرمحمدی ادامه داد: بنده با آمدن به دانشگاه فرهنگیان، پذیرفتم نهاد محترم و خوبی است اما دیدگاه‌های خاص خودم را دارم و اجمالاً فکر می‌کنم باید به سمت تنوع در رویه‌های پذیرش دانشجو پیش رویم.

وی در زمینه جذب دانشجو معلم در کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در جذب معلمان جدید و بهسازی منابع جدید در آینده وارد عمل می‌شود و 500 تا 600 هزار کارشناس دارد که زمینه جذب آنها را باید فراهم کنیم که در حال برنامه‌ریزی هستیم و اولویت با رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره آموزشگاهی، الهیات، آموزش زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و برنامه‌ریزی درسی است و پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر آینده در تعدادی محدود از پردیس‌ها این رشته‌ها برگزار شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: فضای آکادمیک منهای آزادی بیان، دیده نمی‌شود اما در حال حاضر وضعیت مطلوبی نداریم و این قاعده در دانشگاه فرهنگیان هم صادق است و باید فرصت را فراهم کنیم و برخورداری دانشجویان از چنین فرصتی دارای اهمیت بالایی است.

* گفت‌وگو برای ایجاد مقطع دکتری در دانشگاه فرهنگیان

مهرمحمدی در زمینه ورود به دکتری ادامه داد: در ارتباط با ورود به مبحث دکتری در مرحله بحث و گفت‌وگو هستیم و درباره مدارس بومی و آموزش زبان و ادبیات بومی نیز چنین عزمی در آموزش و پرورش وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان را نیز با چنین عزمی روبه‌رو خواهیم کرد چون برای مناطق و تنوع قومی نیز معلم خواهیم داشت.

وی در خصوص وضوع مشابهت برخی پردیس‌ها به پادگان گفت: اینکه دانشگاه فرهنگیان تبدیل به پادگان شده است باید مشابهت را دید که چه چیزی است؟ مثلا انتخاب واحد نداریم؟ از این جهت حرف سنجیده‌ای نیست یا گفته می‌شود در بعضی از پردیس‌ها مراسم صبحگاهی خاصی انجام می‌شود که ما قبول نمی‌کنیم و تأکید شده است در محیط دانشگاهی به جای بُعد امنیتی، بُعد فرهنگی را ترویج کنیم.

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392
ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تربیت ‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان

در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دانشگاه فرهنگیان اعلام شد:

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تربیت ‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان/‌ تدوین منشور فرهنگی دانشگاه

معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره کمبود نیروهای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی رشته تربیت ‌بدنی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، نشست خبری سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه این دانشگاه امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

نعمت‌الله موسی‌پور معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: آنچه در معاونت پژوهش انجام می‌شود بر اساس سند چشم‌انداز و در پنج زمینه اصلی شامل حمایت از اعضا و دانشجویان، فراهم کردن بسترهای پژوهشی در حوزه تشکیل کتابخانه‌ها، اینترنت و حوزه آموزشی، زمینه‌سازی برای آثار پژوهشی مثل نشریات پژوهشی و ترویجی، ایفای نقش پژوهش از طریق پژوهش‌ها و قدرشناسی از پژوهش‌هاست که براساس چهار سیاست تشویق، اولویت دادن به پژوهش‌ها، تأکید بر مشارکت پژوهش و زمینه‌سازی برای پژوهش‌های علمی انجام می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان بیش از 60 هزار دانشجو با دانشجویان ورودی بهمن دارد

رضا ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه مجوز 45 رشته دارد که شامل 16 رشته کارشناسی پیوسته، 14 رشته کارشناسی ناپیوسته و 15 رشته کاردانی است.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای 64 پردیس با 60 هزار و 305 دانشجو با دانشجویان ورودی بهمن‌ماه است که 57 درصد را دانشجویان پسر و 43 درصد را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

ساکی افزود: درباره طرح آمایش سرزمین دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا است و به نوعی آمایش سرزمین در آن رعایت می‌شود.

عزیز‌الله تاجیک‌اسماعیلی، معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: بازبینی و چابک‌سازی ساختار دانشگاه، نظام‌مندی بودجه دانشگاه و توجه به زیرساختار بودجه، نیازها و کمبودها در پردیس‌های دانشگاه از جمله وظایف معاونت مدیریت و توسعه منابع است.

اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجومعلمان در تابستان سال آینده برگزار می‌شود

سیدرسول حسینی معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در حوزه دفاعی و دانشجویی تمام زیرساخت‌های لازم انجام شده است و خدمات ارائه می‌شود و اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجومعلمان را در تابستان سال آینده برگزار می‌کنیم؛ ضمن اینکه بحث صدای مشاور برای دانشجومعلمان ارائه می‌شود.

وی درباره کمبود نیروهای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: در سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی رشته تربیت‌بدنی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده قمصری سرپرست فرهنگی دانشگاه نیز بیان داشت: در دوره مدیریت دانشگاه تدوین نظام‌نامه فرهنگی که ماموریت‌های حوزه فرهنگی در آن دیده می‌شود و منشور فرهنگی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش بعدی این است که اساتید را در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دهیم و سامانه‌ای را به وجود آوریم که پیوست فرهنگی داشته باشند و به تعبیری فرهنگ را در حوزه کار خودمان منحصر نمی‌کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , مقطع کارشناسی ارشد ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392