یادش بخیر اون وقتا... 1



:: برچسب‌ها: یادش بخیر اون وقتا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1392
اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس

 


اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس

آیین‌نامه اجرایی مدارس و مصوبه 652 در سال 1379 مربوط به موضوعات اجرایی و بحث تنبیه در مدرسه است؛ در فصل ششم این آیین‌نامه موضوع مقررات انضباطی عنوان و مربوط به دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه است.

در این فصل و از ماده 73 تا 81 موضوع تنبیه عنوان شده است که در آن منظور تنبیه جسمی نیست و به معنای آگاه ساختن قصور و سهل‌انگاری دانش‌آموز نسبت به انجام وظایف خودش است؛ مدیر مدرسه هم باید قبل از اعمال هرگونه تنبیه از وضعیت و موقعیت دانش‌آموز آگاهی داشته باشد و در جستجوی انگیزه و علت تخلف باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی هم برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.

همچنین ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس هرگونه تنبیه دیگر از قبیل بدنی و تعیین تکلیف درسی را ممنوع اعلام کرده و نباید در اعمال تنبیه‌ها هم بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد و انجام تمامی تنبیه‌ها به تفکیک در آیین‌نامه فوق تشریح شده است.

به عنوان نمونه در مورد اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر که در بند 6 عنوان شده است، اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر علاوه بر اینکه باید در شورای مدرسه تأیید شود، موافقت آموزش و پرورش منطقه را نیاز دارد؛ این مورد برای افرادی انجام می‌شود که تمامی راه‌های تربیتی در موردش اجرا شده و کارساز نباشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1392
5 مدرسه غیر عادی دنیا + عکس

 

1. مدرسه شناور:خلیج هالونگ، ویتنام

 

چهار مدرسه دیگر در ادامه مطلب می باشد...

 

 



:: برچسب‌ها: مدرسه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392
10دستاورد علمی و فناورانه سال 2013

10 دستاورد علمی و فناورانه سال 2013

روزانه اکتشافات علمی زیادی در جهان انجام می گیرد که به پیشرفت باورنکردنی علوم مختلف از فیزیک و پزشکی گرفته تا زیست شناسی و فناوری منجر می شود. روزگاری تنها می توانستیم ابتکارات علمی و فناورانه ای را که دانشمندان در سال ۲۰۱۳ به آنها دست یافته اند، در داستان های علمی و تخیلی تصور کنیم اما این ابتکارات و فناوری ها، امروزه در زندگی روزانه بشر کاربردی شده یا در حال تولید است.



:: برچسب‌ها: علمی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392
دانلود جدید ترین اثر حامد زمانی (ترانه های روی میز)

 

برای دانلود این اثر زیبا به ادامه مطلب بروید..



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز باشد.

 

 

دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز و برجسته علمی باشد.

غلامحسین حیدری، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با ضرورت دقت در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: بنده سال‌ها در آموزش و پرورش به عنوان معاون تأمین و تربیت نیروی انسانی فعالیت می‌کردم و به کشورهای مختلفی سفر کرده و تجارب آن‌ها در رابطه با تربیت معلم را بررسی کرده‌ام.

وی افزود: هر کشوری که به آموزش و پرورش و تربیت معلم توجه بیش‌تری دارد در رسیدن به اهداف مدنظر موفق‌تر عمل کرده است در حقیقت در کشورهای موفق شاگردان ممتاز ابتدا تربیت معلم را انتخاب می‌کنند و بعد به سراغ سایر رشته‌ها می‌روند همچنین شاهد رسیدگی عالی از سوی دولت‌ها به مراکز تربیت معلم هستیم.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در ابتدای انقلاب و زمان فعالیت شهیدان رجایی، باهنر همچنین دوران حضور مرحوم پرورش در وزارتخانه به مسئله تربیت معلم توجه ویژه‌ای می‌شد، گفت: شهید رجایی به دو نفر از مسئولان آموزش و پرورش گفته بود اگر من به جای شما بودم لباسم را می‌فروختم و خرج تربیت معلم می‌کردم.

حیدری بیان کرد: شهید رجایی اعتقاد داشت که باید در همه امور صرفه‌جویی کنیم برای آموزش و پرورش و در آموزش‌وپرورش نیز برای رسیدگی بیش‌تر به تربیت معلم صرفه‌جویی کنیم در حقیقت در زمان شهیدان رجایی و باهنر و دوران فعالیت مرحوم پرورش تربیت معلم به اوج خود رسیدن اما بعد از آن شاهد تضعیف این مراکز بودیم.

وی با اشاره به این‌که نتیجه بی‌توجهی به تربیت معلم این بود که آموزش و پرورش پذیرای تعداد زیادی از معلمان حق‌التدریس و شرکتی بود، عنوان کرد: در دولت نهم و دهم شاهد توجه به تربیت معلم با تأسیس دانشگاه فرهنگیان بودیم در دولت جدید نیز یقین داریم که وزیر آموزش و پرورش به مسئله تربیت معلم اعتقاد داشته و برای تقویت این موضوع تلاش می‌کند.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید در روش پذیرش اساتید تجدید نظر کرده و افرادی را جذب کند که در شان تربیت معلم هستند یعنی افرادی توانمند با سطح علمی قوی به عنوان هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند در حقیقت دانشگاه فرهنگیان باید پایگاهی برای حضور افراد ممتاز و برجسته علمی باشد و اگر قرار باشد هر فردی که از آموزش و پرورش کنار گذاشته می‌شود به دانشگاه فرهنگیان برود این یک ضایعه برای تربیت معلم کشور است.

 

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
صندوق ذخیره فرهنگیان


صندوق ذخیره فرهنگیان عضو جدید می‌پذیرد.

صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ارائه تسهیلات به معلمان سراسر کشور عضو جدید می‌پذیرد.

به گزارش خبر گزاری فارس ، صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ارائه تسهیلات به معلمان سراسر کشور عضو جدید می‌پذیرد؛ این صندوق در برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال آن است تا فرهنگیان عضو، علاوه بر واریزی خود و واریزی دولت از سود قابل توجهی نیز که ناشی از سرمایه‌گذاری‌های مؤثر است، بهره‌مند شوند؛ این امتیاز تنها شامل اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود و فرهنگیان غیر عضو، به نوعی خود را از این امتیازها محروم کرد‌ه‌اند.

در حال حاضر معادل ۱.۲۸ از حقوق اعضای صندوق همراه با معادل این رقم از سهم دولت به حساب آنان در این صندوق واریز می‌شود؛ هر چند بر طبق قانون مبلغ واریزی اعضاء تا 5 درصد قابل افزایش است و معادل این درصد نیز باید از سوی دولت به حساب آنان واریز شود، اما به‌رغم درخواست تعداد کثیری از فرهنگیان، این خواسته تاکنون محقق نشده و مدیریت جدید صندوق در پی آن است تا در راستای حراست حداکثری از حقوق معلمان به این موضوع فعلیت بخشد.

هم اکنون بیش از 760 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور عضو این صندوق هستند و میزان سرمایه صندوق نیز بیش از 6 هزار میلیارد تومان برآورد شده است؛ فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه‌ خود، نسبت به ثبت‌نام برای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام و درخواست کتبی خود را جهت افزایش میزان واریزی به 5 درصد ارائه دهند.

 



:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : دو شنبه 16 دی 1392
تدریس در دانشگاه فرهنگیان

 

شاخص‌های ویژه برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان/هر فردی شایسته حضور در هیئت علمی نیست

    صلاحیت‌های مدرسی در دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به دانشگاه‌های دیگر شکل متفاوت تری داشته باشد یعنی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی از شاخص‌های دیگر نیز بهره ببرند.

    دانشگاه فرهنگیان به دلیل وظایف و رسالت‌هایی که بر عهده دارد از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

    ‌اگر ما این موضوع را پذیرفته‌ایم که هر فردی صلاحیت معلمی را ندارد باید به موضوع صلاحیت‌های مدرسی در دانشگاه فرهنگیان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم در حقیقت صلاحیت‌های مدرسی در دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به دانشگاه‌های دیگر شکل متفاوت تری داشته باشد یعنی اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی از شاخص‌های دیگر نیز بهره ببرند.

    محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان درخصوص جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه عنوان کرده بود کسانی که مدرک تخصصی دکتری ندارند نمی‌توانند به عنوان اعضای هیئت علمی و مدرسین انتخاب شوند و امیدواریم با شرایط جدید پارتی بازی در جذب اعضای هیئت علمی نداشته باشیم اما این روزها گویی هنوز این هدف مهم محقق نشده است.

 

فرهنگیان نیوز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
سوگند نامه معلمین

 

سوگندنامه یک تعهد شرعی و اخلاقی برای معلمان است

تهران - ایرنا - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوگندنامه معلمی که به تازگی به تصویب این شورا رسیده، یک تعهد شرعی، درونی و اخلاقی برای معلمان به وجود می آورد.

مهدی نوید ادهم روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بر اساس این سوگندنامه، لازم است هر فردی که پا در وادی معلمی می گذارد با احساس مسوولیت، تمام توان و انرژی خود را معطوف به ارتقا تعلیم و تربیت نسل جوان کند.

وی توضیح داد: قرار است این سوگندنامه در آغاز هر سال تحصیلی برای معلمان جدیدالورود آموزش و پرورش و در یک مراسم رسمی ادا شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که بر اساس برنامه های تنظیمی در آینده اکثریت قریب به اتفاق معلمان از مجرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی انتخاب شده و وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند، ادای سوگندنامه معلمی در مراسم فارغ التحصیلی این دانشجویان انجام می شود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: مفاد این سوگندنامه که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده، شامل تعهداتی است که فرد در زمینه های اجتماعی، علمی، تخصصی و اخلاقی می پذیرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوگندنامه معلمی برای امضا به رییس جمهور ارسال خواهد شد و پس از امضا، این مصوبه دارای وجاهت قانونی بوده و اجرای آن الزامی خواهد بود.

به گفته نوید ادهم، شغل معلمی یکی از حساس ترین و خطیرترین مسوولیت های اجتماعی است که در سرنوشت حال و آینده یک جامعه تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد، شخصیت، توانمندی ها و شایستگی های معلم اصلی ترین موضوعی است که در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان خودنمایی می کند، ادامه داد: یک نظام آموزشی زمانی موفق است که از معلمان توانمند و با شایستگی های بالا برخوردار باشد؛ معلمانی که علاوه بر مهارت های معلمی، احساس و تعهد نیز داشته باشند.

دبیر کل شورای آموزش و پرورش تصریح کرد، بر این اساس موضوع سوگندنامه معلمی در دستور کار این شورا قرار گرفت تا سوگندنامه ای برای همه افرادی که می خواهند شغل معلمی را انتخاب کنند، تنظیم شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392
تشکیل کمیته ای مشترک برای تقویت دانشگاه فرهنگیان

 

بر اساس تفاهمنامه همکاری بین وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش مقرر شد:

 

تشکیل کمیته‌ای مشترک برای تقویت دانشگاه فرهنگیان

کمیته‌ای مشترک از مدیران وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری» و «آموزش و پرورش» برای حمایت و تقویت دانشگاه فرهنگیان تشکیل می‌شود.

به گزارشخبر گزاری فارس، در دیدار علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری، راهکارهای همکاری دوجانبه با هدف تقویت دانشگاه فرهنگیان بین دو این دو وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدار در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به منظور روشن شدن افق پیش روی دانشگاه فرهنگیان با درک تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاه ها و با هدف بهسازی و اعتلای منابع انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای مشترک با عضویت معاونت آموزشی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل و با استفاده از تمام ظرفیت ها و مجاری قانونی، طی مدت یک ماه، زمینه همکاری، حمایت و تقویت دانشگاه فرهنگیان با تدوین راهبردها و برنامه اجرایی مناسب جهت اتخاذ تصمیم نهایی در جلسه بعدی ارائه شود.

دانشگاه فرهنگیان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به طور تخصصی تأمین نیروی انسانی کارآمد و تربیت معلم در نظام رسمی آموزشی کشور را بر عهده دارد؛ این دانشگاه هم اکنون با وجود بیش از 60 هزار دانشجو، 1800 استاد و مدرس در 98 مرکز دانشگاهی در گستره کشور مشغول فعالیت است.

 



:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 14 دی 1392
دلایل فرار از مدرسه

 

بررسی علل فرار کودکان از مدرسه

نوجواني دوره اي است که در آن دانش آموز بيش از هر زمان ديگر نياز به راهنمايي و مشاوره دارد. نوجوان ضمن مشورت با اوليا و مربيان، دست  کم بايد بداند که چگونه خود را بهتر بشناسد و از برخوردهاي زيان بخش در محيط خانه و مدرسه پرهيز کند. بديهي است که خلاقيت و ابتکار فردي معلمان و اولياي خانه، با توجه به تفاوت هاي فردي کودکان و نوجوانان، نقش سازنده اي در امر مشاوره خواهد داشت، حال سوالي که پيش مي آيد اين است که فرار از مدرسه چيست؟ به دانش آموزاني که به شکل هاي مختلف از مدرسه فرار مي کنند و با غيبت هاي غيرموجه و بدون اطلاع والدين و اولياي مدرسه، به مکان هاي موردنظر خود پناه مي برند، مدرسه گريز نيز مي گويند. علت گريزان بودن و فرار از مدرسه دراين دانش آموزان حضور در مکان هايي است که به نسبت به مقتضيات سني آنها برايشان محرک هاي جذابتري ايجاد مي کنند.



:: برچسب‌ها: مدرسه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 14 دی 1392
معرفی رشته علوم تربیتی


معرفی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی - مقطع کارشناسی

آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی در کشور ما مسئله ای جدید بوده و تا کنون توجه شایانی بدان معطوف نگردیده است. در روند جامعه انقلابی ما، نقش آموزش و پرورش در توضیح و تشریخ ارزشهای جدید حاکم برجامعه اسلامی و آماده کردن کودکان برای ایفای نقش خود بر مبنای روابط اسلامی و انقلابی از اهمیت خاص برخوردار است و این مسئله از دیدگاه اسلامی و نیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیقات رواشناسان و کارشناسان علوم تربیتی نمایانگر آن است که امکانات مراکز تربیت کودکان از دوره های پیش دبستانی نباید تنها برای محافظت کودکان و تامین نیازهای اولیه آنان مورد استفاده قرار گیرند. بلکه تدوین برنامه های آموزشی در چنین دورانی بسیار ضرورت دارد و نقش این دوران در تحکیم پایه و اساس تربیتی آموزشهای بعدی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طول دوره تحصیل

متوسط طول دوره کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی 5 سال است (حداقل 4 سال و حداکثر 6 سال میباشد) و نظام آموزشی آن مطابق آئین نامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی کلیه دروس در 8 ترم برنامه ریزی شده است و طول هر ترم 17 هفته در هر نیمسال تحصیلی است زمان هر درس از نوع نظری 17 ساعت، عملی 24 ساعت و کارورزی 51 ساعت است. 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : جمعه 13 دی 1392
عکس های از دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس

عکس های دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس 

لطفا به ادامه مطلب بروید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 12 دی 1392
رحلت پیامبر رحمت و شهادت حضرت امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بر تمام مسلمان تسلیت باد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 11 دی 1392
دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان میتوانند با ورود به سامانه مروارید و تکمیل فرم نظر سنجی اساتید ، کارت ورود به جلسه امتحانات را دریافت کنند.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 10 دی 1392

تعداد صفحات : 6