شروع اعزام کاروان های دانشجویی راهیان نور دانشگاه فرهنگیان

جواد بیژنی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور گفت: اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور طی چهار کاروان انجام خواهد شد که اولین گروه شامل 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های پیام نور ، آزاد، فرهنگیان و دانشگاه علمی – کاربردی با پنج دستگاه اتوبوس عازم مناطق جنگی جنوب کشور خواهند شد.

 بیژنی افزود: کاروان دوم 22 اسفند ماه جاری دانشجویان دانشگاه های قشم شامل دانشجویان علوم پزشکی، پیام نور، آزاد، سماء و غیر انتفاعی و کاروان سوم 22 اسفندماه، دانشجویان دانشگاه هرمزگان و کاروان چهارم 23 اسفند ماه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

 وی با  تشکر از دانشگاه هایی که همکاری لازم را داشتند، تصریح کرد: این پنج کاروان شامل دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور جامع استان، دانشگاه هرمزگان، علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه جامع علمی –کاربردی و فنی و حرفه ای بوده و گروه های اول و دوم  پنج روز کاروان دانشگاه هرمزگان هفت روز و کاروان علوم پزشکی شش روز در این سفر خواهند بود.

 وی با اشاره بر اینکه هر کاروان بطور جداگانه برنامه خواهد داشت، ابرازداشت: برخی مناطق بازدیدی کاروانها متفاوت خواهد بود.

 به گفته وی بازدید دانشجویان هرمزگانی از شمال خوزستان شروع و تا جنوب ادامه خواهد داشت. دانشجویان هرمزگانی علاوه بر مناطق جنگی شلمچه، طلائیه، فکه، اروند، هویزه، دهلاویه، از دو کوهه و سدکرخه نیز بازدید خواهند داشت.

 بیژنی عنوان کرد: به ازای هر دو اتوبوس یک نفر از راویان دفاع مقدس و همچنین راویان جوان دانشجو که دوره روایتگری را سپری کرده اند حضور داشته و چگونگی وقایع و عملیات هشت سال دفاع مقدس را بازگو می کنند.

 وی با اشاره بر اینکه در مجموع امسال هزار نفر از دانشجویان به راهیان نور اعزام می شوند، هدف از اعزام دانشجویان به مناطق نامبرده الگوسازی برای جوانان و معرفی الگوی برتر، ایجاد روحیه شهادت طلبانه و روحیه حماسی و همچنین آشنایی با چگونگی عملیات در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: سایت دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ، دانشجویان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان ، حقوق و مزایا دانشجو معلمان ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 18 اسفند 1392
ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تربیت ‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان

در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دانشگاه فرهنگیان اعلام شد:

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تربیت ‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان/‌ تدوین منشور فرهنگی دانشگاه

معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره کمبود نیروهای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی رشته تربیت ‌بدنی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس ، نشست خبری سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه این دانشگاه امروز در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

نعمت‌الله موسی‌پور معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: آنچه در معاونت پژوهش انجام می‌شود بر اساس سند چشم‌انداز و در پنج زمینه اصلی شامل حمایت از اعضا و دانشجویان، فراهم کردن بسترهای پژوهشی در حوزه تشکیل کتابخانه‌ها، اینترنت و حوزه آموزشی، زمینه‌سازی برای آثار پژوهشی مثل نشریات پژوهشی و ترویجی، ایفای نقش پژوهش از طریق پژوهش‌ها و قدرشناسی از پژوهش‌هاست که براساس چهار سیاست تشویق، اولویت دادن به پژوهش‌ها، تأکید بر مشارکت پژوهش و زمینه‌سازی برای پژوهش‌های علمی انجام می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان بیش از 60 هزار دانشجو با دانشجویان ورودی بهمن دارد

رضا ساکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه مجوز 45 رشته دارد که شامل 16 رشته کارشناسی پیوسته، 14 رشته کارشناسی ناپیوسته و 15 رشته کاردانی است.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای 64 پردیس با 60 هزار و 305 دانشجو با دانشجویان ورودی بهمن‌ماه است که 57 درصد را دانشجویان پسر و 43 درصد را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

ساکی افزود: درباره طرح آمایش سرزمین دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا است و به نوعی آمایش سرزمین در آن رعایت می‌شود.

عزیز‌الله تاجیک‌اسماعیلی، معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: بازبینی و چابک‌سازی ساختار دانشگاه، نظام‌مندی بودجه دانشگاه و توجه به زیرساختار بودجه، نیازها و کمبودها در پردیس‌های دانشگاه از جمله وظایف معاونت مدیریت و توسعه منابع است.

اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجومعلمان در تابستان سال آینده برگزار می‌شود

سیدرسول حسینی معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در حوزه دفاعی و دانشجویی تمام زیرساخت‌های لازم انجام شده است و خدمات ارائه می‌شود و اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجومعلمان را در تابستان سال آینده برگزار می‌کنیم؛ ضمن اینکه بحث صدای مشاور برای دانشجومعلمان ارائه می‌شود.

وی درباره کمبود نیروهای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: در سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی رشته تربیت‌بدنی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده قمصری سرپرست فرهنگی دانشگاه نیز بیان داشت: در دوره مدیریت دانشگاه تدوین نظام‌نامه فرهنگی که ماموریت‌های حوزه فرهنگی در آن دیده می‌شود و منشور فرهنگی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بخش بعدی این است که اساتید را در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دهیم و سامانه‌ای را به وجود آوریم که پیوست فرهنگی داشته باشند و به تعبیری فرهنگ را در حوزه کار خودمان منحصر نمی‌کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , مقطع کارشناسی ارشد ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392
دانشگاه فرهنگیان تعطیل شدنی نیست...

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از رسالت دانشگاه فرهنگیان حمایت کرد.

دکتر محمد رضا مخبر دزفولی، در نشست شورای اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تربیت معلم، موضوع حساسی است و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.

وی، افزود : معلم به عنوان کسی که می خواهد تربیت نسل آینده را بر عهده بگیرد، باید دارای یک سری قابلیت ها و توانایی های ویژه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه زمزمه هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می رسد که باید گفت این کار، خلاف مصوبه لازم الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش در این باره موضع گیری کرده اند.

منبع: وبسایت دانشگاه فرهنگیان



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان،خبر های دانشگاه فرهنگیان، اهمیت دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 28 دی 1392
دانشگاه فرهنگیان

مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو معلمان بر اساس فرهنگ دینی، اسلامی، مسلط به علوم روز و طراز جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در دیدار صمیمانه با مسؤولان و کارکنان پردیس شهید ایزد پناه یاسوج:

مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو معلمان بر اساس فرهنگ دینی، اسلامی، مسلط به علوم روز و طراز جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان؛ چهارشنبه، 18/10/1392، با حضور در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج، در جلسه ی صمیمانه ای با مسؤولان و کارکنان پردیس شرکت کرد.

وی، در این جلسه، ضمن تأکید بر اهمیت و نقش دانشگاه فرهنگیان با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی( مدظله العالی) پیرامون توجه جدی به آرایش درونی آن، خاطر نشان کرد: وظیفه و مأموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو معلمان بر اساس فرهنگ دینی، اسلامی و در عین حال مسلط به علوم روز و طراز جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، با اشاره به نقش و جایگاه برنامه های فرهنگی در ارتقاء شخصیت دینی و فرهنگی جوانان، تصریح کرد: قلب و شخصیت جوانان، همچون زمین آماده کشت می باشد و ما که رسالت تربیت معلمان آینده این کشور را بر عهده داریم، باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی در خصوص فعالیت ها، اقدامات فرهنگی و دینی مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، به شخصیت جوانان و دانشجو معلمان، جهت اسلامی و دینی دهیم.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ، فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : جمعه 27 دی 1392
ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان ها

رییس دانشگاه فرهنگیان خبرداد:

ایجاد یک لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در ساختار جدید دانشگاه فرهنگیان یک لایه مدیریتی جدید در سطح استان ها ایجاد می شود.

به گزارش (ایسنا) - منطقه یزد، مهرمحمدی در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اینکه مدیریت مانند دوی امدادی است که در راستای بهینه سازی توان و استفاده از انرژی های تازه صورت می گیرد، اظهار کرد: یک مدیر مانند یک دونده نشان خود را به فرد دیگری تحویل می دهد تا مسیر را با قدرت و قوّت ادامه دهد و ما با تغییر در مدیریت ها سعی می کنیم خون تازه ای را در 100 واحد تحت پوشش دانشگاه فرهنگیان جاری کنیم.

وی ادامه داد: این تغییرات از امروز با انتصاب سرپرستان جدید پردیس های یزد آغاز شد و به تدریج به منظور اعتلا بخشیدن به دانشگاه فرهنگیان در سایر پردیس ها دنبال خواهد شد.

مهرمحمدی افزود: تشکیلات سازمانی جدید دانشگاه فرهنگیان در دستور کار هیأت امنای این دانشگاه قرار دارد و یک لایه مدیریتی جدید در سطح استان ها در نظرگرفته شده تا پردیس ها و مراکز موجود در هر استان، زیر نظر یک مدیریت واحد قرار گیرند.

وی ایجاد 33 حلقه تشکیلاتی برای سازمان دانشگاه فرهنگیان را موجب چابکی و چالاکی در سازمان و صرفه جوئی در هزینه ها و کم شدن پست های سازمانی دانست.

وی راه‌اندازی گروه‌های آموزشی و پژوهشی، ایجاد کارگروه برنامه درسی، تدوین اسناد درون سازمانی، منشور مدیریتی، تدوین میثاق نامه، تدوین منشور حقوق دانشجویان و تهیه منشور فرهنگی دانشگاه را از دیگر برنامه هایی ذکر کرد که در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

مهرمحمدی اظهار امیدواری کرد که کارگروه برنامه درسی بتواند با عنایت به اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، زمینه تربیت معلمانی را در دانشگاه فراهم کند که گونه جدیدی از معلمی باشند که مورد انتظار و تراز جمهوری اسلامی است.

این مسئول ضرورت توجه به بعد فرهنگی دانشگاه فرهنگیان را خاطرنشان کرد و افزود: مخاطبان اصلی این دانشگاه معلم هایی هستند که بار اصلی نظام، تحقق آرمان ها و اجرای سند تحول و توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت را به دوش دارند بنابراین باید به لحاظ فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان را غنا بخشیم و فضائی را فراهم کنیم که مروّج و منادی ارزش ها، فضیلت ها و رسالت هائی باشیم که برای معلم در نظر می گیریم.

وی بهره مندی از اساتید واجد شرایط علمی را از حقوق مسلّم دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: از آنجائی که بیش از دو سوم اساتید این دانشگاه از نیروهای غیرموظف هستند، کار ساماندهی نیروی آموزشی و پرورشی دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، در پایان با تقدیر از زحمات احمد شیرزاد و امامی سرپرستان قبلی دانشگاه فرهنگیان پردیس پسران شهیدان پاک نژاد و پردیس خواهران فاطمه الزهرا(س) یزد، دکتر فضل الله رضائی و دکتر صدیقه ناظمیان را به عنوان سرپرستان جدید پردیس های دانشگاه فرهنگیان در یزد معرفی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مدیران جدیدی که در این عرصه پا می گذارند با تأسی از خلوص و صداقت بتوانند گامهای بلند تری را به منظور اعتلای دانشگاه فرهنگیان بردارند.

 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ، ایجاد لایه مدیریتی جدید دانشگاه فرهنگیان در استان ها،خبر های دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 26 دی 1392
انحلال دانشگاه فرهنگیان تخلف است

انحلال دانشگاه فرهنگیان تخلف است

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می‌رسد که باید گفت این کار خلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش جهان به نقل از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و در این جلسه محمدرضا مخبردزفولی در مورد پیشنهاد اعطای مهلت به دانشگاه فرهنگیان پیرامون فراهم کردن مقدمات لازم برای تدریس واحدهای مربوط فلسفه تعلیم و تربیت در مقطع کارشناسی این دانشگاه، گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تربیت معلم موضوع حساسی است و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

وی افزود: معلم به عنوان کسی که می‌خواهد تربیت نسل آینده را برعهده بگیرد، باید دارای یکسری قابلیت‎‎‌‌ها و توانایی‌های ویژه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: متأسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال دانشگاه فرهنگیان به گوش می‌رسد که باید گفت این کار خلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزیر آموزش و پرورش در این باره موضع گیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: از هرگونه تعجیل و تأخیر بی دلیل در مورد موضوع تربیت معلم باید اجتناب شود.

 



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان ، انحلال دانشگاه فرهنگیان ، خبر های دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : پنج شنبه 26 دی 1392
عملکرد صد روزه دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان گزارش عملکرد صدروزه منتشر می کند


سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بنا داریم گزارش عملکرد صد روزه دانشگاه فرهنگیان را منتشر کنیم و در یک کنفرانس مطبوعاتی، مجموعه عملکرد دانشگاه را در معرض قضاوت عموم قرار دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پرتال دانشگاه فرهنگیان، مهرمحمدی در نشستی که با کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان داشت با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار کارکنان سازمان مرکزی در ارتقای کیفی دانشگاه فرهنگیان، گفت: همکاران ما در سازمان مرکزی، به واسطه ی جایگاه ستادی شان در پیکره و ساختار این دانشگاه، تأثیر گذاری و نقش ویژه ای در ارتقای کیفی و عملکرد کشوری و ملی دانشگاه دارند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با ابراز خرسندی از مشارکت همکاران برای بیان نظرات، پیشنهادات و پرسش ها در خصوص فعالیت ها و اقدامات مسؤولان دانشگاه، تصریح کرد: پرسش های زیاد شما عزیزان، بیانگر احساس همدلی و صمیمیت با مسؤولان است که نشانه سلامت روابط است و ما در راستای استحکام بخشی به این رابطه ی سالم، باید بیش از پیش بکوشیم.



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان،فعالیت های دانشگاه فرهنگیان،خبرهای دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 24 دی 1392
پردیس های دانشگاه فرهنگیان

 

پردیس های دانشگاه فرهنگیان تحت پوشش واحدهای استانی قرار می گیرند 

دکتر محمود مهرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تجمیع پردیس های دانشگاه فرهنگیان گفت: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در هر استانی باید دو پردیس فعال وجود داشته باشد بنابراین نمی توان پردیس های این دانشگاه را تجمیع کرد اما ممکن است یک تدبیر مدیریتی برای پردیس های دانشگاه فرهنگیان ارایه دهیم .

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: برای مدیریت کارآمدتر پردیس های دانشگاه درصدد هستیم مدیریت واحد استانی تعریف کنیم .

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، پردیس های دانشگاه زیر نظر مدیریت واحد استانی فعالیت خواهند کرد و پردیس های هر استان زیر نظر یک مدیریت واحد استانی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مهر، درحال حاضر تمام پردیس های دانشگاه فرهنگیان به صورت یک مجموع مدیریت می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , فرهنگیان , خبر های دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
مژده مژده مژده

مژده    مژده

خدمتی نو از سایت فرهنگیان

 

سامانه پیامک خبری ( فرهنگیان نیوز )

 

مخصوص تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : احمد پژوهی
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
مشکلاتی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد

با سلام

چند روز پیش خبری در سایت خبرگزاری دانشجویی در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و مشکلاتش اومده بود که میتونین متن کامل خبر رو تو ادامه مطلب بخونین.

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانشگاه فرهنگیان , خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه فرهنگیان , مشکلات دانشگاه فرهنگیان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : احمد پژوهی
تاریخ : پنج شنبه 19 دی 1392
دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان میتوانند با ورود به سامانه مروارید و تکمیل فرم نظر سنجی اساتید ، کارت ورود به جلسه امتحانات را دریافت کنند.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 10 دی 1392
کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست
دانشگاه فرهنگيان از پذيرش دانشجوي کارشناسي ارشد از سال تحصيلي آينده در دانشگاه فرهنگيان
خبر داد و گفت: حدود 40-30 درصد از پذيرفته شدگان از سهميه آزاد و بقيه از ميان معلمان
و در سال هاي بعد فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگيان خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : سه شنبه 3 دی 1392
دانشگاه فرهنگیان...

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: باید اجازه مطرح شدن دیدگاه‌‌های مختلف در رابطه با دانشگاه فرهنگیان را باز نگه داریم همچنین در بحث شبانه روزی بودن این دانشگاه که در اساسنامه آمده است موضوع را در اختیار مدیریت پردیس‌ها قرار داده‌ایم.

محمود مهرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیمدر پاسخ به این پرسش که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که دانشجویان بومی نیز باید به صورت 24 ساعته در دانشگاه حضور داشته باشند، این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه بحث شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان در اساسنامه ذکر شده است اما این موضوع را به مدیریت پردیس‌ها واگذار کرده‌ایم یعنی در این زمینه اجباری وجود ندارد.

وی افزود: دانشجو معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند در صورت تاهل یا نزدیک بودن محل سکونت می‌توانند با هماهنگی پردیس‌ها خروج داشته باشند و نیازی به حضور آنها به صورت 24 ساعته در دانشگاه نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند که دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی نمی‌تواند معلم متخصص در درس فیزیک یا ریاضی تربیت کند چرا که دروسی عمومی مانند روان شناسی تربیتی و شیوه‌های تدریس به آنها ارائه می‌شود، گفت:‌نمی‌تواند ادعا کرد معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌کنیم به لحاظ سطح علمی ضعیف هستند البته باید در رابطه با سبک‌های جدید به بحث و گفت‌وگو نشست.

مهر محمدی عنوان کرد: بنده معتقدم باید اجازه دهیم دیدگاه‌های کارشناسی دیگر نیز مطرح شود تا منافع آموزش و پرورش از حیث برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت و سرآمد تامین شود یعنی باید زمینه را برای مطرح کردن بحث‌ها و دیدگاه‌های مختلف بازگذاشت نباید مانع طرح پرسش در زمینه‌هایی مانند شبانه روزی بودن و اخذ تعهد خدمت در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان شویم باید امیدوار باشیم با تضارب آرا تصیمیمی به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور بگیریم



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : شنبه 30 آذر 1392
ضوابط دانشگاه فرهنگیان


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/03/26/13920326000306_PhotoA.jpg رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش‌ گفت: ضوابط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره «۲» کنکور اعلام می‌شود.

امسال در دفترچه شماره یک کنکور و فرم ثبت‌نام آ»، گزینه «علاقه‌مند به شرکت در گزینشِ رشته‌های تحصیلی دانشگاه ویژه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران می‌باشم»، حذف شده است.

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص جای خالی دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره ۱ کنکور، اظهار داشت: ضوابط و شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در دفترچه شماره ۲ کنکور اعلام می‌شود و داوطلبان هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته حدود ۲۴ هزار نفر از نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پس از بررسی صلاحیت های عمومی و مصاحبه اختصاصی جذب کرد؛ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در ۱۶ رشته و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در ۱۸ رشته ، تحصیل خود را از بهمن سال ۹۱ آغاز کردند.
در سال تحصیلی آینده نیز دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از میان داوطلبانی که در دانشگاه‌های فوق الذکر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، با رعایت شرایط و ضوابط ویژه مندرج در دفترچه سازمان سنجش، پذیرش دارد.
به منظور ارتقای کیفیت ورودی، داوطلبان باید دارای نمره علمی ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه آزمایشی مربوطه باشند و معدل کل دوره سه ساله متوسطه آنان نیز ۱۵ و بالاتر باشد.

امسال در دفترچه شماره یک کنکور و فرم ثبت‌نام گزینه «علاقه‌مند به شرکت در گزینشِ رشته‌های تحصیلی دانشگاه ویژه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران می‌باشم»، حذف شده است.

 

منبع: فارس



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1392
دانشگاه فرهنگیان گهکلویه و بویر احمد

نبود فضای آموزشی، دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد را به سمت تعطیلی سوق می دهد

رییس پردیس آقایان دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود فضای آموزشی مناسب، این دانشگاه را به سمت تعطیلی سوق می دهد.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای دانشگاه فرهنگیان , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
:: ادامه مطلب
نویسنده : مدیر وب سایت
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1392

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد